micropter_it_media_news

Vill du ha en IT-leverantör som tjänar pengar när din IT fungerar eller när den strular?

Anna Karlström Webbjournalist

När skrivaren inte gör som du säger, när datorn inte lyssnar på dina kortkommandon eller när allt tekniskt bara krånglar. Då ska du välja Micropter som din nya IT-leverantör. Med den höga kompetensen, smarta affärsmodellen, snabba supporten och nära kundkontakten fungerar de som en IT-avdelning på ditt bolag.

Mindre IT-problem med fasta avtal

Det traditionella sättet att arbeta med IT-support är genom rörliga avtal, det vill säga att kunderna betalar per timme när de behöver hjälp. På Micropter har de tänkt utanför boxen och istället valt att skapa en ny affärsmodell och arbeta med fasta avtal.

– Vi vill att kunderna ska ha så få IT-problem som möjligt, det tjänar både vi och kunderna på. Leverantörer med rörliga avtal däremot, de tjänar pengar när kunderna har problem. Vårt löfte är att skapa en win-win situation, säger Erik.

Med Micropters förebyggande arbete minimeras IT-relaterat krångel och risken för driftstopp minimeras.

– Det kan ju också vara så att man drar sig lite för att ringa sin support för man vet att det kostar. Sen sitter man och försöker lösa det själv vilket tar jättemycket tid från dina huvudsakliga arbetsuppgifter, fyller Henrik i.

Micropter – sociala och trevliga nördar

Utvecklingen på Micropter går alltid i linje efter kundernas behov vilket har varit uppskattat sedan starten. Erik och Henrik beskriver också den ovanliga kombinationen av social kompetens blandat med bred teknisk expertis som ett av framgångskoncepten bakom bolaget.

– Egentligen är vi ett gäng nördar, men vi är ett gäng jäkligt trevliga nördar och det är vad som har gjort att många kunder är kvar sedan 1994 när vi startade.

Gratis back-up i molnet!

Micropter


Skriv ut