Klipplust_media_news_image

Foto: ©Anna Karlström

Hos Klipplust kombineras kvalité med personligt bemötande

Anna Karlström Webbjournalist

En frisörsalong mitt i Göteborgs innerstad med engagerade frisörer och resultat med kvalité. Det är så jag kort kan beskriva Klipplust efter intervjun med Ingela och Linda som tillsammans äger och driver salongen. Under vårt samtal var det den ständiga strävan efter utveckling, det personliga bemötandet och hårvård med kvalité som var i fokus. Något som var påtagligt direkt när jag steg in på salongen och möttes med värme och en fantastisk doft av hårprodukter.

En salong med håret i fokus

Klipplust startades för 23 år sedan och har sedan starten arbetat aktivt med att utveckla salongen, sig själva och frisörerna som arbetar. De beskriver hur salongen arbetar för att vara mer än bara en frisör. Att frisörerna vill skapa vänskap med kunderna och bygga ett långsiktigt förtroende. Visionen har sedan starten varit att arbeta med kvalité, omsorg och lyhördhet, något som kunderna känt av och velat komma tillbaka till.

På Klipplust är det alltid kundens hår som är i fokus. Ingela beskriver engagerat olika hårtyper och passande behandlingar på ett sätt där hennes gedigna erfarenhet lyser igenom.

– Vi väljer alltid en så skonsam behandling som möjligt. Vi jobbar långsiktigt med kunden och kundens hår och säger inte ja till alla önskemål om vi vet att det inte kommer se så bra ut om ett par månader, säger Ingela.

200 9 var Klipplust den första salongen att bli diplomerade för framgångsrikt miljöarbete, något som visar på en professionell salong med långsiktiga och hållbara mål.

Klipplust_medianews

Olika bakgrund samma vision

På klipplust arbetar idag åtta engagerade frisörer. Frisörerna på salongen är certifierade frisörer och så finns det en tjej som är trainee och jobbar ihop de timmar som krävs för att få gesällbrevet och därmed få titulera sig frisör. Att klippa sig hos en trainee tar lite längre tid och har ett lägre pris.

Ålder, bakgrund och erfarenhet hos frisörerna varierar liksom kompetens- och ansvarsområde. Vad alla frisörer har gemensamt är att de brinner för sitt yrke och ständigt letar efter sätt att utvecklas. Salongen har alltid sett värdet i att utveckla verksamheten och Linda beskriver det som en självklarhet. Alla frisörer söker nya erfarenheter och bredare kunskap, både för sin egen – och för kundernas  skull.

– På salongen är vi mellan 25-50 år vilket gör att vi kan tillgodose all kunders önskemål och dra nytta av varandras erfarenheter. De yngre frisörerna har ju naturligtvis bättre koll på trender i sociala medier samtidigt som de kan lära sig mycket av vår långa erfarenhet, säger Linda.

Klipplust öppettider:
Måndag- torsdag: 07.30-20.00
Fredag: 07:30 – 18:00
Lördag: 08.00 – 14.00

Boka en tid hos Klipplust på telefon 031 131260 eller boka online.

Boka en tid hos Klipplust

Boka online hos Klipplust


Skriv ut