apper_system_marknadsforing_media_news

Frigör tid med effektiva lösningar från APPER Systems

Anna Karlström Webbjournalist

Att vara i framkant i branschen med en innovativ utvecklingskurva är vad som driver gänget bakom APPER Systems. Att underlätta kommunikationen vid affärer har varit målsättningen redan sedan starten. När de idag sitter med ett av marknadens bästa system för affärskommunikation är de ändå  inte helt nöjda. Att trappa ner utvecklingen och den innovativa gaisten har aldrig funnits på kartan och kanske är det just passionen för utvecklingen som har gett resultaten.

Drar sitt strå till stacken

APPER Systems har över 30 års erfarenhet i att underlätta affärskommunikationen mellan aktörer genom olika elektronisk system. Det är stor efterfrågan i IT-branschen och Daniel Hognert beräknar att det finns solklara jobbmöjligheter ända fram till pensionen för den som vill. I samband med det har de tillsammans med Göteborgs universitet tagit fram en utbildning för att försäkra branschen om kompetens i framtiden .  APPER försöker att bidra på sitt sätt till utveckling och kompetens i branschen men också på den svenska arbetsmarknaden i stort. I alla från att utbilda och anställa utifrån egna projekt har de valt att behålla sin support i Sverige, på så sätt kan de erbjuda sina kunder en bättre helhetslösning samtidigt som ungdomar i Sverige får chansen att arbeta.

– Med supporten i Sverige skapar vi tillfällen för ungdomar i Sverige att få arbete och att utvecklas. Vi hade kanske tjänat pengar på att outsourca supporten men vi vill dra vårt strå till stacken, säger Robert Bujdosa

På företaget brinner engagemanget och Robert och Daniel beskriver sig själva som ett gäng nördar. De brinner för kunderna och lever efter missionen att anpassa produkten efter kundernas önskemål. Med ambitionen att skapa ett än större driv och engagemang i verksamheten är företaget sedan en tid tillbaka till 70 % personalägt vilket är en innovativ och spännande ägarstruktur.

Unikt och effektivt system för affärskommunikation

Produkten SIM (Supply Chain Integration Manager) kom till som unik lösning för en kund under slutet av 90-talet. Många aktörer hade då bekymmer med att kommunicera mellan respektive affärssystem, man ville komma ifrån kommunikationen genom fax, papper och telefon men behålla en strukturerad kommunikation. APPER byggde då en webbportal för att kunderna skulle kunna interagera leverantörerna i arbetet. Det var när de kom på att man kunde interagera fler parter i samma system som systemet skapades. I praktiken skapades ett system där olika leverantörer i alla led delar information. Genom systemet skapas en överblick över hela kedjan från inköp till leverans och APPER står som spindeln i nätet.

– Tidigare kunde man nå A från B och man kunde nå C från D. Men inte mer, idag kan man nå A-Ö i ett och samma system vilket sparar väldigt mycket tid och kraft, säger Daniel.

SIM-systemet – konkurrenskraftigt och smart

Framgångsreceptet för APPER och produkten SIM har många ingridienser. SIM-systemet har betydligt fler moduler än många konkurrenter vilket betyder att utbudet på tjänster är gediget. Portalen och plattformen i systemet har en tätare koppling än andra system på marknaden vilket skapar en stor marknadsfördel.  Att systemet dessutom automatiskt behandlar 14 språk och har en kvalitativ support med generösa öppettidet är ytterligare två aspekter som skapar ett stort värde för kunden.

Ta kontakt med APPER Systems för att få reda på hur din verksamhet kan effektiviseras genom ett SIM-system.

Effektivisera med smart affärskommunikation

APPER Systems AB


Skriv ut